ÁSZF

Alcedo Környezetvédelem Kft.

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 

Hatályos: 2024.03.01. naptól

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban ÁSZF) az ALCEDO Környezetvédelem Kft. (továbbiakban: a Vállalkozó) környezetvédelmi tevékenységeire vonatkozik.
Kérjük, olvassa el figyelmesen az Általános Szerződési Feltételeket, és csak abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, ha ezen szerződési feltételek minden pontjával egyetért és kötelező érvényűnek tekinti magára.

  1. Vállalkozó adatai:
    • Neve: ALCEDO Környezetvédelem Kft.
    • Székhely: 6500 Baja, Szent László u. 105.
    • Cégjegyzékszám: 03-09-136389 
    • Adószám: 32026766-2-03
    • EU adószám: HU32026766
    • Képviseli: Kanász-Szabó Ervin ügyvezető
      Képviseli: dr. Nagy Mónika ügyvezető
    • Vállalkozó központi e-mail címe: baja@alcedogroup.hu
    • Vállalkozó honlapja: www.alcedokft.hu
    • Vállalkozó jogi képviselője: dr. Pittenauer Zoltán
      Vállalkozó bankszámlaszáma: 11600006-00000000-99062370
  1. Fogalmi meghatározások:

2.1. Vállalkozó: ALCEDO Környezetvédelem Kft.

2.2. Ajánlatkérő: Az a jogi személy vagy természetes személy, aki Vállalkozó tevékenységi körébe tartozó szolgáltatások elvégzésére Vállalkozótól árajánlatot kér.

2.3. Megrendelő: Az a természetes, vagy jogi személy, aki a Vállalkozó tevékenységi körébe tartozó szolgáltatások elvégzésére Megrendelést nyújt be a Vállalkozó részére, vagy aki elfogadja Vállalkozó árajánlatát.

2.4. Felek: Ajánlatkérő és Vállalkozó együttesen, illetve Megrendelő és Vállalkozó együttesen.

2.5. Közreműködő fél: Az a jogi személy, aki Árajánlatkérő/Megrendelő nevében és képviseletében jár el Vállalkozó irányába, különös tekintettel árajánlatkéréskor. A közreműködő fél Árajánlatkérő/Megrendelő nevében nem rendelkezik megrendelésről és nem ír alá vállalkozási szerződést. Közreműködő fél kizárólagosan az Árajánlatkérő/Megrendelő környezetvédelmi szakmai képviseletét látja el.

2.6. Írásbeli Megrendelő: Megrendelő által kitöltött, cégszerűen aláírt és a Vállalkozó részére elektronikusan vagy postai úton visszaküldött Megrendelő formanyomtatvány.

2.7. Árajánlat: A vállalkozó által készített és a Megrendelő részére megküldött dokumentum, mely tartalmazza az ajánlattal érintett konkrét munka megnevezését és annak ellenértékét, valamint a Vállalkozó egyéb kikötéseit.

2.8. Szerződés: A Felek között létrejött jogviszony, mely a munka elvégzésére irányul. A szerződés részét képezi a Megrendelő által elfogadott Árajánlat vagy írásbeli Megrendelő, valamint a jelen ÁSZF rendelkezései, továbbá minden olyan írásos megállapodás mely a szerződés feltételeit tartalmazza.

A szerződés a Megrendelő által elfogadott, cégszerűen aláírt Árajánlat vagy írásbeli Megrendelő Vállalkozóhoz történő megküldésével jön létre. A szerződés létrejöttének napja az Árajánlat, illetve írásbeli Megrendelő Vállalkozóhoz történő megérkezésének napja.

2.9. ÁSZF: Általános Szerződési Feltételek

A Vállalkozó valamennyi, az általa nyújtott szolgáltatás, tevékenység elvégzésére vonatkozó szerződéses feltételek – ideértve a szakmai, pénzügyi, jogi, egyéb feltételeket. A Felek eltérő írásos megállapodásának hiányában a jelen ÁSZF rendelkezései irányadók.

2.10. Egyedi megállapodás: A Felek között írásban létrejött és jelen ÁSZF rendelkezéseitől eltérő írásos megállapodásának hiányában a jelen ÁSZF rendelkezései az irányadók.

2.11. Képviselet: A Felek közötti szerződéses jogviszony létesítése és a teljesítés során – ellenkező kikötés hiányában – a Vállalkozó képviseletében eljáró személynek kell tekinteni az Árajánlaton feltűntetett személyt vagy az Árajánlatot ténylegesen aláíró személyt.

  1. Jelen ÁSZF hatálya alá tartozó, Vállalkozó tevékenységi körébe tartozó környezetvédelmi mérések, mintavételek és szakértői tevékenységek:

Az ALCEDO Környezetvédelem Kft. akkreditált szervezeti egysége az ALCEDO Kft. Környezetvédelmi és Munkahigiénés Vizsgálólaboratórium a NAH által NAH-1-1924/2023 nyilvántartási számon az MSZ EN ISO/IEC 17025:2018 szabványnak való megfelelőséget igazoló akkreditált szervezet.

A tevékenységi kör a www.alcedokft.hu honlapon megtalálható.

Az akkreditált tevékenységi területhez tartozó mindenkori hatályos részletező okirat a NAH honlapján (www.nah.gov.hu) elérhető.

Tevékenységeink:

  • Környezetvédelmi mérések, helyszíni vizsgálatok, mintavételezések analitikai vizsgálatokhoz
  • Zaj-és rezgésvédelemmel kapcsolatos mérések (környezeti üzemi, szabadidős, építési, közlekedési zajméréseket, környezeti és épületszerkezeti rezgésmérések), tervezések (engedélyezési eljárásokhoz, kiviteli tervekhez és zajcsökkentésekhez) épületakusztikai mérések (lépéshangszigetelés, léghangszigetelés, utózengési idő) és tervezések
  • Zaj- és levegővédelmi hatásterület meghatározás
  • Engedélyeztetés a környezetvédelem minden területén (pontforrás működési-, zajkibocsátási-, szennyvíz kibocsátási-, hulladékgazdálkodási-, környezethasználati-, környezetvédelmi engedély)
  • Környezetvédelmi szakértői tevékenység, tanácsadás és ügyintézés
  • Környezeti hatásvizsgálat, hatástanulmány készítése
  • Építési engedélyek, kiviteli tervek Környezetvédelmi tervfejezeteinek elkészítése (kockázatelemzés, felülvizsgálat, állapotfelmérés, Megvalósíthatósági tanulmány, Települési környezetvédelmi program, Hulladékgazdálkodási tervezés)
  • Vízminőség és talajvédelmi tervezések
  • Vízjogi engedélyezési tervdokumentációk és önellenőrzési tervek; Vízkár elhárítási (vízminőség védelmi) tervek és szabályzatok; Kármentesítési tervdokumentáció.
  • Táj- és természetvédelmi szakértés (természetvédelmi állapotfelvétel elkészítése, biológiai monitoring vizsgálat, természetvédelmi és tájvédelmi tervfejezet összeállítása építési engedélyezéshez, NATURA 2000 területen hatásbecslés, gazdálkodási tanácsadás)
  • Cégek kötelező környezetvédelmi adatszolgáltatásai, nyilvántartásai, környezetterhelési díj

A Felek egyedi megállapodásukban a jelen ÁSZF alkalmazását más tevékenységek esetére is előírhatják.

4.Munkaegészségügy, munkavédelem:

A Vállalkozó által elvállalt feladatok elvégzésének személyi és tárgyi feltételeit elsősorban Vállalkozó biztosítja. Amennyiben a feladat elvégzéséhez a Megrendelő birtokában lévő adatok szükségesek, úgy ezen adatok köréről Vállalkozó tájékoztatja a Megrendelőt, aki az adatokat köteles a Vállalkozó részére átadni.
Amennyiben az elvállalt feladatok elvégzéséhez egy, a Megrendelő által meghatározott helyszín bejárása vagy szemléje szükséges, úgy a helyszínre történő zavartalan bejutás és a zavartalan ott tartózkodás lehetőségét Megrendelő köteles biztosítani.

Vállalkozó nem felel a Megrendelő által biztosított adatok hibájából vagy hiányosságából, továbbá a Megrendelő által meghatározott helyszín munkavégzésre való alkalmatlanságából eredő károkért és következményekért.

Amennyiben a Vállalkozó által elvállalt feladatok olyan mérést vagy szemlét igényelnek, mely a méréssel érintett berendezés vagy szemletárgy üzemi működését hivatott felmérni, úgy az üzemi működés megfelelő körülményeit a Megrendelő köteles biztosítani. Ha a mérés, vagy szemle elvégzése érdekében az üzemi működés átmeneti megváltoztatása szükséges, úgy erről Vállalkozó előzetesen tájékoztatja Megrendelőt.

  1. Elállás feltételei és következményei:

A szerződéstől való elállás esetén az elállási jogot gyakorló Fél a vállalkozói díj 20%-ának megfelelő bánatpénz fizetésére köteles, továbbá meg kell térítenie a másik Félnek a bánatpénzt meghaladó, az elállásból eredő kárát. Vállalkozó jogosult az elvégzett feladataival arányos díjazásra, továbbá költségeinek megtérítésére.

Amennyiben Vállalkozó a helyszínen történő egyeztetés során tudomására jutó új információ miatt áll el a szerződéstől, nem köteles megfizetni a bánatpénzt.

Az elállást gyakorló Fél nem köteles bánatpénz, illetve kártérítés megfizetésére, ha a szerződéstől való elállásra a másik Fél súlyos szerződésszegése adott okot.

  1. A megrendelt munka módosítás Megrendelő részéről:

Megrendelő az általa megrendelt munka műszaki vagy más tartalmi módosítására vonatkozó igényét írásban köteles jelezni Vállalkozó felé. Vállalkozó a jelzett módosításokkal kapcsolatosan az eredeti Árajánlat módosítását végzi el. A megrendelés módosítása az Módosított Árajánlat Megrendelő általi elfogadásával jön létre. Vállalkozó nem köteles a módosított megrendelést elvégezni addig, míg Megrendelő a módosítással járó többletfeladatért fizetendő vállalkozói díjat írásban nem fogadja el. 

  1. Határidők, teljesítés, kötbér:

7.1. Teljesítési határidő:

Árajánlatkérő a Vállalkozó részére megküldésre kerülő ajánlatkérőben jogosult a munka, szolgáltatás várható határidejét, vagy pontos napját megadni.

Amennyiben a Vállalkozó és a Megrendelő között egy vagy több évre szóló többszöri kiszállással járó keretszerződés megkötése történik meg, akkor a Megrendelő köteles legkésőbb a munkavégzés tervezett időpontja előtt 60 nappal írásban egyeztetni a Vállalkozóval a munkavégzés időpontját. Ellenkező esetben a munkát nem tudjuk határidőre teljesíteni.

Árajánlatkérő kérése esetén Vállalkozó az Árajánlatban feltünteti a Vállalkozó által reálisan vállalható határidőt. A Megrendelő cégszerűen aláírt példányának visszaküldésével Megrendelő elfogadja az Árajánlatban szereplő határidőt, illetve vizsgálati határnapot. Amennyiben bármilyen oknál fogva a vizsgálat/munka ideje módosul, arról Felek kötelesek haladéktalanul írásban (e-mailben) tájékoztatni egymást. A megrendelt munka idejének módosításával kapcsolatban Felek kikötik az írásos kommunikációt. Vállalkozó a szerződés létrejöttét követően köteles a Megrendelővel közölni, hogy a feladatok elvégzéséhez pontosan milyen adatokra van szüksége, illetve milyen vizsgálatokat kell lefolytatnia. Megrendelő a kért adatokat a Vállalkozó által megjelölt időben és módon köteles a Vállalkozó rendelkezésére bocsátani.

A munka, szolgáltatás akkor tekinthető teljesítettnek, ha a dokumentáció a Megrendelő részére átadásra került. A teljesítés napja a dokumentáció átadásának napja.

7.2. Késedelmes teljesítés:

Vállalkozó nem felelős azért, ha a vállalt feladatait azért nem tudja határidőben elvégezni, mert a Megrendelő a kért adatokat késedelmesen adja át, vagy a helyszíni mérés, illetve szemle helyszínét határidőben nem biztosítja. Ebben az esetben a Vállalkozóra irányadó teljesítési határidő a Megrendelő késedelmének idejével automatikusan meghosszabbodik.

7.3. Kötbér:

Vállalkozó 8 napot meghaladó késedelme esetén Megrendelő késedelmi kötbérre jogosult, melynek napi mértéke a 8. naptól számítva a vállalkozói díj 1%-a, de összesen legfeljebb 25%-a.

  1. Szolgáltatás minősége, hibás teljesítés, szavatosság, garancia:

Vállalkozó köteles a feladatait a legjobb tudása és szakértelme szerint a hatályos jogszabályok és szakmai standardoknak megfelelően elvégezni.

Hibásan teljesít a Vállalkozó, ha az általa nyújtott szolgáltatás nem felel meg a hatályos jogszabályoknak vagy szakmai követelményeknek. Nem minősül hibás teljesítésnek, ha a Vállalkozó mérési, vagy vizsgálati eredményei azért különböznek a normál üzemi működés során végzett mérések, vizsgálatok eredményeitől, mert a Megrendelő a mérés, vizsgálat alatt a normál üzemi működés körülményeit nem biztosította.

Vállalkozó az általa elvégzett feladatok eredményét illetően 12 hónap szavatosságot vállal. Megrendelő köteles az átvett szolgáltatást haladéktalanul megvizsgálni és amennyiben azzal kapcsolatos minőségi kifogása van, úgy azt 15 napon belül írásban köteles jelezni a Vállalkozó felé. Megrendelő jogos kifogása esetén Vállalkozó köteles a hibát kijavítani.

  1. Pénzügyi információk:

Árajánlat összege nettó összeg, az ÁFÁ-t nem tartalmazza.

Az Árajánlatban megjelölt vállalkozói díj összege magában foglalja a kiszállás, a vizsgálatok, a jegyzőkönyv elkészítés, a minták laboratóriumi elemzésének díját, illetve szakvélemény készítés költségeit. Esetlegesen felmerülő igazgatási szolgáltatási díjat, eljárási illetéket a vállalkozói díj nem tartalmaz.

Amennyiben a mérés Megrendelő hibájából meghiúsul, de a kiszállás megtörténik, a Vállalkozó kiszállási díj számlázására jogosult. Az összeg tartalmazza az útiköltséget, illetve a mérnökóradíjat.

Amennyiben a mérés Megrendelő hibájából meghiúsul, de a kiszállás megtörténik, Vállalkozó kitölti a  „Megbízás teljesülésének akadályba ütközése ” jegyzőkönyvet, melyet Megrendelő köteles aláírásával ellátni.

Megrendelő a kifizetést a dokumentáció/k átvétele után a Vállalkozó által kiállított számla alapján 15 nap fizetési határidővel, átutalással teljesíti. Amennyiben a megbízás több munkát is tartalmaz, Vállalkozó jogosult az egyes feladatok elvégzését követően munkánként külön számlát kiállítani.

A megbízás teljesítéséről Vállalkozó a számlázással egyidejűleg teljesítésigazolást állít ki, melyet a számlához mellékelten megküld Megrendelő részére. A teljesítésigazolást Megrendelő az átvételtől számított öt munkanapon belül cégszerűen aláírva juttatja el Vállalkozó részére az iroda.baja@alcedogroup.hu  e-mail címre vagy postai úton.

Vállalkozó bankszámlaszáma: 11600006-00000000-99062370

Amennyiben a Megbízó által a számlán feltüntetett határidőn belül nem történik meg a tartozás rendezése, Vállalkozó követelésének behajtását kintlévőség kezelő szervezetnek adja át és megindításra kerül a jogi eljárás. Vállalkozó felhívja Megrendelő figyelmét, hogy határidőn túli megfizetésnél a késedelmi kamaton túl a költségek (eljárási és ügyvédi) tartozása is felmerül, melyek Megrendelőt terhelik. A késedelmi kamat mértékét Felek a jegybanki alapkamat kétszeres mértékében határozzák meg.

Vállalkozó az elkészített dokumentáció tulajdonjogát a számla kifizetéséig fenntartja. Amennyiben Megrendelő nem egyenlíti ki fizetési határidőn belül a Vállalkozó által kiállított számlát, Vállalkozó jogosult az illetékes hivatal eljárásának felfüggesztésére, megszüntetésére.

 

Az árajánlat mellékletét képezi a Megrendelői formanyomtatvány, valamint az ALCEDO Környezetvédelem Kft. Általános Szerződési Feltétele.

10.Adatkezelés:

Vállalkozó személyes adatot csak a rábízott feladat ellátása céljából, és a feladat végrehajtásához szükséges időtartamon át kezelhet.

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény értelmében Vállalkozó adatkezelőnek minősül. Vállalkozó vállalja, hogy a részére átadott személyes adatokat bizalmasan kezeli, kizárólag a szükséges mértékben, a feladat ellátásának céljából használja fel. A Vállalkozó a Megrendelő hozzájárulása nélkül nem hoz nyilvánosságra, vagy tesz hozzáférhetővé személyes adatokat.

Vállalkozó kijelenti, hogy az általa átadott személyes adatokat jogszerűen kezeli és azoknak a Megrendelő részére történő továbbítására jogosult. A Vállalkozó által átadott adatok tekintetében harmadik személy által érvényesített bármely igény alól Megrendelő a Vállalkozót mentesíti.
Jelen szerződésben nem szabályozott kérdések tekintetében az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény és a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény vonatkozó rendelkezései az irányadóak.